قیمت روز نانو ذرات سیلیکا در بازار

قیمت روز نانو ذرات سیلیکا در بازار

قیمت روز نانو ذرات با نوسانات بسیاری همراه است. این نانو ذره ها کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله پزشکی، تهیه رنگ های صنعتی و لاستیک سازی به خود اختصاص داده اند. این ذرات از نظر ظاهری و ساختاری شبیه به الماس می باشند.

قیمت روز نانو ذرات سیلیکا در بازار

نانو ذرات سیلیکا چیست؟

نانو ذرات سیلیکا چیست؟این ذرات را می توان از فراوان ترین نوع نانو ذرات موجود در جهان محسوب کرد. سیلیکا دارای شبکه سه بعدی است و از این نظر ساختار آن مانند الماس می باشد و به رنگ سفید است. این ماده در دمای اتاق مقاوم می باشد، اما یکی از انواع آن به نام آمورف بیشتر در معرض تغییر شکل قرار دارد. نانو ذرات های سیلیکا در دو شکل اصلی کروی و متخلخل یافت می شوند. برای آشنایی بیشتر با این نانو ذره در متن زیر به تعدادی از ویژگی های آن اشاره کرده ایم:

  •  این ذرات با محیط زیست سازگاری بالایی دارند و زیست تخریب پذیر هستند.
  • از نظر سمی بودن، سمیت کمی دارند.
  • سطحی آب دوست دارند.
  • از ثبات و پایداری نسبی برخوردارند.
  • هزینه فرایند تولید و سنتز آن کم است.
  • در صنایع مختلف به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که دارد از کاربرد فراوانی برخوردار است. 

نانو ذرات سیلیکا در چه جاهایی کاربرد دارد؟

نانو ذرات سیلیکا کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره خواهیم نمود:

  1. از این نانو ذرات جهت تهیه انواع رنگ ها و پوشش سطح های مختلف فلزی استفاده می کنند. این نانو ذرات موجب افزایش غلظت و مات شدن رنگ ها می شوند
  2. این محصول در صنعت لاستیک سازی نقش موثری دارد و می تواند جایگزین خوبی برای پر کننده دوده باشد. در تولید تایر با استفاده از این نانو ذره ها، مشکلات زیست محیطی دوده بر طرف می گردد، میزان مصرف انرژی را هنگام حرکت کاهش می دهد و تاثیر قابل توجهی در کاهش صدای ناشی از حرکت دارد.
  3. در صنعت بتن سازی نیز از این نانو ذرات استفاده می نمایند. با ترکیب سیمان و این نانو ذرات در سازه های بتنی، نوعی پیوند محکم به نام پیوند کووالانسی به وجود می آید و مقاومت بتن را به طرز فوق العاده ای افزایش می دهد. با ترکیب سیلیکا با سیمان، نفوذ پذیری و حجم خشک سیمان کاهش می یابد، علاوه بر این موجب افزایش خواص سایشی بتن می شود.
  4. در مواردی مانند تهیه انواع کاتالیست ها، عایق های الکتریکی، بیوسنسورها از این نانو ذرات استفاده می گردد.
  5. همچنین در تهیه سرامیک های دندانی، ساینده های مخصوص نانو کامپوزیت های سرامیکی و فلزی این این ماده استفاده می کنند.

از نانو ذرات سیلیکا در حوزه های پزشکی به دو صورت متخلخل و غیر متخلخل استفاده می نمایند. این مواد برای حمل داروها مورد استفاده قرا می گیرند. انتقال داروهایی مانند، ریز ملکول، ژن ها، پروتئین ها و … توسط این محصول انجام می شود. همچنین برای درمان و تشخیص بیماری این نانو ذرات نقش مهمی ایفا می کنند.

قیمت روز نانو ذرات سیلیکا

قیمت روز نانو ذرات سیلیکاقیمت نانو ذرات سیلیکا با نوساناتی همراه است. با تهیه مواد نانو ذرات سیلیکا در کیفیت های فوق العاده و قیمت های مناسب، از مزایای این محصول بهره مند گردید. این ماده کاربردی به صورت پودر عرضه می گردد. جهت آگاهی از قیمت روز نانو ذرات سیلیکا با ما در ارتباط باشید.

معتبرترین مرکز فروش انواع نانو ذرات

فروش نانو ذرات در بالاترین کیفیت ارائه می شود. انواع نانو ذرات را از مراکز معتبر فروش تهیه نمایید. در ادامه متن با انواع نانو ذرات آشنا خواهیم شد.

  • نانو ذره های اکسیدی

این نانوذرات را نانوذرات اکسیدی سرامیکی نیز می نامند. این نانو ذره ها طیف وسیعی از نانو ذره ها را به خود اختصاص داده اند. این نانو ذره ها از کاربردی ترین و پر مصرف ترین نوع نانو ذره ها به شمار می روند و از نانو موادی مانند،  نانو اکسید تیتانیوم، نانو اکسید بور، نانو اکسید مس، نانو اکسید ایتریا، نانو اکسید روی، نانو اکسید تنگستن و بسیاری از نانو مواد های بی شماری که در طبیعت وجود دارند تهیه می گردند. از این نوع نانو ذرها به عنوان کاتالیزور استفاده می کنند و این مواد گازهای مضری که از اگزوز خودرو ها خارج می گردد، تبدیل به گازهای کم ضرر می کنند. یکی دیگر از کاربردهای مهم این مواد تهیه و نگهداری هیدروژن است. 

  • نانو ذره های غیر اکسیدی

از انواع نانو ذره های غیر اکسیدی می توان به انواع نیتریدی، کاربیدی، بریدی و … اشاره کرد.

  • نانو ذره هایی که از عناصر مختلفی مانند، بور، کربن و فلزات دیگر تشکیل می شوند.

این نوع از نانو ذرات را توسط دو روش چگالش بخار و سیم انفجاری تهیه می نمایند. این محصول نیز کاربردها و ویژگی های خاص خود را دارند. نانو ذره های فلزی این قابلیت را دارند که بدون اینکه تحت دمای بالا ذوب گردند، در حرارت هایی که کمتر از دمای ذوب می باشند، با یک جامد آمیخته می گردند. از مزیت های این روش تهیه آسان تر و با کیفیت تر روکش ها است، به خصوص برای استفاده در وسیله های الکتریکی مانند خازن کاربرد فراوانی دارد. نانو ها ذره های فلزی در دمای کمتر از ذوب فلزات بزرگتر غیر نانو، به مواد و سطح های توده ای تبدیل می گردند و از این جهت هزینه تولید را کم می نمایند.

  • نانو كامپوزیت های نانو ذره ای فلزی

این نوع از نانو ذره ها از ترکیب نانو ذره های فلزی با پلیمر تهیه می شوند. در رایانه ها و دیگر وسایل الکتریکی به کار برده می شوند، زیرا از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می نمایند. این مواد می توانند به راحتی گرما و نیروی برق را هدایت دهند، این مورد نیز به قابلیت های این نوع ذرات اضافه می کند.

  • آئروژل ها هم نوعی نانو ذره هستند. 

از ویژگی های اصلی این نانو ذره ها، دانسیته پایین و سطح ویژه بالاست. این نانو ذره تنها 4 برابر سنگین تر از هوا است. این نانو ذره طی فرایند محلول ژل تهیه می گردد. زمانی که محلول را در قالب می ریزیم، یک ژل مرطوب به دست می آید. این ژل را تحت حرارت قرار می دهند تا تبدیل به سرامیک یا شیشه شود. 

  • نانو روكش ها و نانو لایه ها

این نانو ذرات سطح چند لایه یا تک لایه دارند. ضخامت این نانو ذرات 1 الی 100 نانومتر است.  نانو ذره های روکشی خواص گوناگونی دارند و استقامت بالایی در برابر سایش از خود نشان می دهند. 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
شرکت نانو صدرا
 مدیر عامل شرکت: آقای امید رحمانی
مشاور مشتریان: 09120340113
آدرس آی دی تلگرام: Nanozarat_admin@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: info@nanosadra.com
تماس بگیرید