خرید و فروش بلور نانو الیاف سلولز

خرید و فروش بلور نانو الیاف سلولز

نانوسلولز اسمی که این روزها در گوشه و کنار به گوش می رسد اما شاید بعضی ها از مفهوم و کاربردهای آن بی اطلاع باشند. در واقع نانو سلولز ماده ای پلیمری بوده که قابلیت بازیافت داشته و به راحتی در محیط زیست تخریب می شود.

از آن جا که سلولز تحت فشار بالا به ذرات بسیار ریزی در ابعاد نانو تبدیل می شود اسم نانو سلولز بر روی این ماده قرار گرفته است و در صنایع نساجی، پزشکی، الکترونیک و … کاربرد دارند. خرید و فروش نانو سلولز به صورت ژلی و پودری صورت می گیرد.

خرید و فروش بلور نانو الیاف سلولز

بلور نانو الیاف سلولز چیست؟

بلور نانو الیاف سلولز چیست؟نانو الیاف سلولز یکی از انواع نانو سلولز ها می باشد که از خرد کردن الیاف چوب به ذرات نانو به دست می آید و طبق نظر محققان با وجود این که وزن نانو الیاف سلولز یک پنجم آهن می باشد اما مقاومت آن 5 برابر بیشتر از آن است همچنین در سال های اخیر تقاضا برای نانو الیاف سلولز رو به گسترش بوده است و توليد کنندگان صنایع مختلف از آن بهره برده اند.

آلودگی محیط زیست یکی از مشکلاتی است که کره زمین با آن روبرو است و بسیاری از کشورها و جوامع به دنبال راهی برای کاهش این آلودگی می باشند که یکی از این راهکارها تولید محصولاتی است که به محیط زیست آسیب وارد نکند و نانو الیاف سلولز کاملا این خصوصیت را دارا می باشد.

نانو الیاف سلولز در کدام صنایع کاربرد دارد؟

صنايع خودروسازی: این ماده می تواند در ساخت خودرو و قطعات آن استفاده شود که در صورت استفاده خودروی ساخته شده وزن کم تری خواهد داشت و بازدهی آن نیز بهتر خواهد بود.

صنایع غذایی: به دلیل این که نانو الیاف سلولز دارای ویژگی هایی است که از ورود اکسیژن جلوگیری می کند لذا در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

صنایع پزشکی: با استفاده از این ماده پانسمانی تولید شده که در درمان سوختگی و زخم های دیابتی استفاده می شود.

صنایع لوازم آرایشی : از آن جا که این نانو الیاف آب را در خود نگه می دارد و خاصیت چسبندگی نیز نداشته در تولید برخی از لوازم آرایشی به کار می رود.

نانو الیاف سلولز به صورت پودر،ژل و فیلم خرید و فروش می شود؛ قیمت مواد نانو سلولز نیز بر اساس هر کدام از این انواع متفاوت می باشد و خریداران می توانند محصول ذکر شده را با خلوص 99 درصد از طریق همین سایت تهیه کنند.

شرکت های تولیدی انواع محصولات نانو

شرکت های تولیدی انواع محصولات نانوبه طور کلی نانو مواد را به 3 دسته زیر تقسیم کرده اند:

1. توسط انسان که با ویژگی های خاص برای هدف معینی ساخته می شود.

2. به صورت تصادفی و طی برخی از فرایندهای مکانیکی تولید می شود.

3. به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارند.

انواع مواد نانو در حوزه های مختلفی چون الکترونیک، محیط زیست، آرایشی و بهداشتی و فناوری اطلاعات به کار می رود که شرکت های تولید کننده نیز می توانند در یک یا چند حوزه ذکر شده به تولید محصولات نانو بپردازند. در ادامه به برخی از محصولات نانو در حوزه های مختلف اشاره می کنیم:

حوزه آرایشی و بهداشتی: کرم ضد آفتاب، محلول ضد عفونی کننده دست و سطوح، کرم لاغری

حوزه کشاورزی: نانو کود ارگانیک، نانو شیلنگ های فشار قوی، نانو پودر نقره، آفت کش گیاهی

حوزه آب و محیط زیست: آب ویتامینه، نانو کاتالیست تصفیه هوای آلوده، نانو کاتالیست تصفیه پساب دارویی

حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات: نمایشگرهای شیشه ای نانو، نانو سیم سیلیکونی، جوهر هادی گرافن

حوزه نساجی و پوشاک: حوله احرام نانو آنتی باکتریال، لباس تب نمای نوزاد، جوراب آنتی باکتریال نانو

حوزه پزشکی  و سلامت:محلول ضد عفونی سطوح بیمارستان، گاز استریل و جراحی حاوی نانو ذرات، پانسمان و زخم پوش حاوی نانو الیاف

ارزیابی نانو سلولز در صنعت نساجی

ارزیابی نانو سلولز در صنعت نساجیامروزه صنعت نساجی همچون دیگر صنایع از فناوری نانو بهره برده است و شرکت های تولیدی در این زمینه سعی دارند پارچه هایی تولید کنند که نسبت به تغییرات محیطی حساس بوه و ویژگی های خود را تغییر دهند تا جایی که علائم حیاتی بدن را نیز کنترل کنند.

هم اکنون نیز به کمک مواد نانو سلولز پارچه هایی تولید شده اند که در برابر آب و چروک مقاوم هستند یا ضد لک بوده و چربی ها و لکه های موجود بر لباس به خودی خود از بین می رود حتی متخصصان این زمینه در تلاش هستند؛ پارچه های هوشمندی تولید کنند که پارگی های موجود بر لباس را خود ترمیم کنند شاید فکر کنید که این کار غیر ممکن به نظر می رسد اما با رسیدن نور به این مواد و واکنششان در مقابل نور این کار میسر خواهد بود.

اگر راهی بود که لباس هایمان گرد و غبار کم تری را به خود جذب می کردند، دیرتر کثیف می شدند و به راحتی شسته می شدند خیلی خوب می شد در واقع با به کارگیری فناوری نانو این ویژگی هم در پارچه لباس وجود خواهد داشت که با ساختار سه بعدی که بر سطح پارچه ایجاد می کند تماس ذرات گرد و غبار را محدود خواهد کرد.

استفاده از مواد نانو سلولز در تولید لباس های اسکی نیز باعث کیفیت مطلوب این لباس ها شده اند چرا که باعث می شوند در سرمای شدید بدن گرم بماند و از تعرق نیز جلوگیری نمی کند همچنین استفاده از این مواد در لباس های مخصوص کوهنوردی این قابلیت را فراهم آورده است که لباس علاوه بر سبک بودن بتواند از ورزشکار در مقابل گرما و سرمای شدید محافظت کند به این صورت که اگر هوا گرم بود با ایجاد رطوبت از عرق کردن جلوگیری کرده و اگر هوا سرد باشد با ویژگی خاص خود مانع از نفوذ هوای سرد و برون رفت هوای گرم داخل لباس شود.

قابلیت ها و کاربرد های نانو مواد سلولز

قابلیت ها و کاربرد های نانو مواد سلولزنانو مواد سلولز امکان ساخت محصولات جدیدتری را برای بشر فراهم می کند و کیفیت عملکرد محصولات دیگر را نیز بالاتر می برد. محصولاتی مانند کاغذ، سیمان، بتن های پیش ساخته و لوازم الکترونیکی از جمله محصولاتی هستند که در ساخت آن ها می توان از نانو مواد سلولز استفاده کرد.

تولید کنندگان کاغذ با افزودن مواد شیمیایی تلاش کرده اند تا بافت کاغذ را مقاوم تر کرده و ویژگی های فیزیکی و نوری آن را بهبود ببخشند که استفاده از مواد نانو سلولز از جدیدترین فناوری های استفاده شده در این صنعت می باشد.

فناوری نانو می تواند دوام و استحکام مصالح و اجزای ساختمان از جمله سیمان، بتن، عایق و شیشه ها را افزایش دهد، آن ها را در برابر تغییرات آب و هوایی، باکتری ها و قارچ ها مقاوم تر کرده و کاری کند که خود به خود تعمیر یا تمیز شوند.

نانو الکترونیک با هدف کم حجم شدن و در عین حال افزایش سرعت و بهبود عملکرد لوازم الکترونیکی به وجود آمده است و در تلاش است میزان مصرف انرژی این وسایل را نیز کم تر کرده و قابلیت انعطاف پذیری آن ها را بالاتر ببرد. استفاده از نانو مواد در بسیاری از قطعات و لوازم الکترونیکی از جمله تلفن همراه و کامپیوترها می تواند به کار رود .

البته فناوری نانو فقط به حوزه های فوق محدود نمی شود و صنایع پتروشیمی، کشاورزی، هوافضا، بسته بندی، سازه های چوبی، تولید رنگ و … نیز این فناوری بهره می برند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
شرکت نانو صدرا
 مدیر عامل شرکت: آقای امید رحمانی
مشاور مشتریان: 09120340113
آدرس آی دی تلگرام: Nanozarat_admin@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: info@nanosadra.com
تماس بگیرید