مرکز پخش نانو اکسید سریم

مرکز پخش نانو اکسید سریم

همواره نانو اکسید سریم با فرمول ce2o3 یک ترکیب شیمیایی می باشد. نانو اکسید سریم یک فلز نرم، قابل شکل پذیری و رنگ آن سفید نقره ای می باشد. نانو اکسید سریم کاربرد بسیار مهمی در صنعت دارد.استخراج این فلز از سنگ معادن آسان می باشد.فلز نانو اکسید سدیم عنصری کمیاب در زمین است.

شایان به ذکر است که نانو اکسید سدیم در علم پزشکی مفید بوده و به دلیل جذب شدید اشعه ماورابنفش آن برای لوازم آرایشی از جمله کرم ضدآفتاب بسیار کاربردی دارد.

همواره تولید نانو اکسید سدیم برای اولین بار توسط رومی ها بوده است و پس از آن به ترتیب توسط هندی ها ،چینی ها و اروپا بوده است.

مرکز پخش نانو اکسید سریم

منظور از نانو اکسید سریم چیست؟

منظور از نانو اکسید سریم چیست؟ همواره منظور از نانو اکسید سریم از لحاظ ظاهری یک فلز نرم می باشد و قابل شکل پذیر است.این فلز به رنگ سفید نقره ای می باشد که در معرض هوا لکه دار می شود. نانو اکسید سریم دومین عنصر از سری لانتانیدها می باشد.هم چین یکی از عناصر کمیاب زمین محسوب می شود.سریم هیچ نقش بیولوژیکی در انسان ندارد و خیلی سمی نیست. علیرغم اینکه همیشه در ترکیب با سایر عناصر و کمیاب زمین در مواد معدنی مانند باستناسیت و مونازیت وجود دارد.استخراج سریم از سنگ معادن آسان می باشد به این دلیل مه با توانایی و خاصیت اکسید شدن در بین لانتانیدها قابل تشخیص است.

این فلز در عرصه پزشکی مفید بوده و همچنین اشعه ماورا بنفش را به شدت جذب می کند و جایگزین احتمالی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم در کرم های ضد آفتاب می باشد.

آشنایی با کاربرد نانو اکسید سریم

آشنایی با کاربرد نانو اکسید سریم شایان به ذکر است که کاربرد نانو اکسید سریم برای پرداخت کاربردهای مکانیکی (CMP) -شیمایی می باشد.

همواره از CeO2 برای بی رنگ کردن شیشه های ناخالصی های آهنی سبز رنگ به اکسیدهای فریک تقریباً بی رنگ استفاده می شود.

نانو اکسید سریم در فیلترهای مادون قرمز ، به عنوان یک نوع اکسید کننده در مبدل های کاتالیزوری و جایگزین برای دی اکسید توریم در پوشش های رشته ای مورد استفاده قرار گرفته است.

نانو اکسید سریم از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی و فعالیت باکتری ها بررسی شده و همواره برای استفاده در عرصه پزشکی بسیار مطلوب است.پخش نانو اکسید سدیم از طریق کارخانه های مختلفی می باشد که به بازار عرضه میکنند.

اکسید سریم اشعه ماورا بنفش را به شدت جذب می کند ، بنابراین جایگزین احتمالی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم در کرم های ضد آفتاب می باشد، زیرا دارای فعالیت فوتوکاتالیستی کمتری است.

می توان آنتی اکسیدان های نانو اکسید سریم به عنوان یک از آنتی اکسیدان بیولوژیکی مورد توجه قرار گرفته است. نانو ذرات اکسید سریم همچنین کاربرد بسیار زیادی در اصلاح محیط زیست دارد. فعالیت های فوتوکاتالیستی نانولوله ها و نانوذرات CeO2 کاربرد تجاری دارند.

امروزه سریم و ترکیبات آن کاربردهای گوناگونی دارند. می توان برای مثال از نانو اکسید سریم برای صیقل دادن شیشه ها استفاده کرد و هم چنین این فلز نیز قسمت مهمی از مبدل های کاتالیزوری می باشد.

تولید کنندگان نانو اکسید سریم

تولید کنندگان نانو اکسید سریم روش تولید نانو اکسید سریم بطور طبیعی به شکل مخلوط با سایر عناصر کمیاب زمین در سنگ معدن اصلی آن با مونتزیت و و ستنازیت نمایش پیدادمی کند.

پس از استخراج یون های فلزی در پایه آبی نانو اکسید سریم با افزودن یک اکسیدان و به دنبال آن تنظیم pH از مخلوط جدا می شود.

لازم به ذکر است که تولید نانو اکسید برای اولین بار توسط رومی‌ها صورت گرفت که تقریبا دو هزار سال قبل از میلاد بوده است و پس از آن:

  1. در قرن شانزدهم توسط هندی ها
  2. در قرن هفدهم توسط چینی ها
  3. در سال ۱۸۵۰ در اروپا بوده است. فلز نانو اکسید سریم اولین لانتانید کشف شده در باستنس سوئد توسط ویلهلم هیسینگر و یونس یاکوب برزلیوس می باشد که در سال ۱۸۰۳ بوده است و مارتین هاینریش کلاپروت به طور مستقل در همان سال آن را در آلمان کشف کرده است. کارل گوستاف موساندر اولین کسی بوده است که در سال ۱۸۳۹ این فلز را جدا کرد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
شرکت نانو صدرا
 مدیر عامل شرکت: آقای امید رحمانی
مشاور مشتریان: 09120340113
آدرس آی دی تلگرام: Nanozarat_admin@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: info@nanosadra.com
تماس بگیرید